محل تبلیغات شما

بعد از شیوع ویروس کرونا در سال ۹۸ که دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد در بازارهای جهانی تحولات زیادی رخ داد که اگر بخواهیم از مهم‌ترین آن ها نام ببریم پر رونق شدن کسب و کارهای آنلاین بود، بازاری که در ایران دچار تغییرات زیادی شد و با تغییر در مقدار تقاضای بازار آنلاین رسانه‌ها اهمیت بالایی پیدا کردند و به صورت نامتعادل مقدار زیادی نقدینگی وارد این بازار شد و رشد ایستم دیجیتال به حدی بالا رفت که زیرساخت‌های موجود جواب‌گوی تقاضا سرمایه گزاران نشده است، از این رو رضا براتی هکر رشد و مدیر واحد SEM بزرگترین آژانس تبلیغاتی کشور در مورد اام تعادل پایداری صحبت می‌کند که می‌تواند باعث رشد این فضای سرمایه گزاری شود:

رضا براتی : در سالی که گذشت شاهد حضور برندهای بزرگ کشور در حوزه‌ی تبلیغات آنلاین بودیم، این برندها که عمدتا برندهای FMCG بودند پای خود را از حریم امن تلویزیون و بیلبورد بیرون فراتر گذاشتند و سرمایه‌ی خوبی را وارد فضای آنلاین کردند، که امسال توانستیم در حوزه‌ی هسته‌ی اصلی دیجیتال(وبسایت و SEO) میزبان ۱۵ برند باشیم.این برندها در اولین سال‌های حضور خود در فضای آنلاین با وارد کردن سرمایه‌های جذاب باعث رشد بازار دیجیتال ایران شدند که از این رو می‌توانیم از مالکین این برندهای ارزشمند متشکر باشیم اما نکته‌ای که تا به امروز به آن توجه نشده است نا متعادل بودن حجم مالی هزینه شده و زیرساخت‌های دیجیتال باشد که اگر ما زیر ساخت‌های دیجیتال را یک قیف محدود در نظر بگیریم می‌بینیم که مقدار زیادی از این هزینه‌ها بزرگتر از قیف موجود بودند که در نهایت یک رسانه با رشد تصاعدی از همه پیشی گرفت و رسانه‌های با ارزش دیگری رشد چندانی نداشتند که این موضوع در نهایت باعث ایجاد انحصار طلبی در فضای آنلاین می‌شود هرچند می‌توانستیم برای بهره‌وری بیشتر از این سرمایه برای ساخت زیرساخت‌های مدرن‌تر استفاده کنیم از طرفی هم باید توجه کنیم که در اولین سال‌های حضور سرمایه گزاران در این فضا هستیم که خوشبختانه آژانس های تبلیغاتی بزرگ هم در مسیر ساخت زیرساخت‌ها حرکت می‌کنند اما این کافی نیست، این موضوع اام حضور متخصصان حوزه‌ی دیجیتال را  در کمپانی‌های بزرگ پر رنگ تر می‌کند.

من یک پیام برای همه برندهای فعال در این حوزه دارم: کمپین‌ها رو متوقف کنید، ماشین بسازید

کمپین‌های تبلیغاتی همیشه جذاب بوده‌اند و جذاب خواهند بود اما اگر بخواهیم طبق اصول فضای مجازی پیش برویم باید قبل از اجرای هر کمپینی زیرساخت‌های جذب مخاطب هدف را فراهم کنیم و بر روی آب خانه خود را نسازیم. باید یک ایستم دیجیتالبسازیم که بعد از حرکت به نرمی و شتاب خوب حرکت کند.

به طور مثال اگر می‌خواهیم یک کمپین با جامعه هدف ۲۰ میلیون نفر در ۳ مرحله را اجرا کنیم باید به شکلی این کار انجام شود که هزینه ی هر مرحله کمپین از مراحل قبلی پایین‌تر و تاثیرگزاری آن بیشتر باشد که به ازای هزینه‌های کمتر تبلیغات رسانه‌ای، محتوای با کیفیت‌تری را تولید کنیم تا هم باعث ارزش افزوده برای فرهنگ جامعه شود و در کنار رشد برند مخاطبین با ارزشی را خلق کنیم.

دانستن مفاهیم پایه بازاریابی آنلاین در جامعه امروز از نان شب واجب‌تر است تا تصمیم‌گیرندگان این حوزه بتوانند راه‌کارهای تبلیغاتی استراتژیکی را در پی بگیرند.


rezabarati

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها